Alla inlägg den 14 mars 2011

Av gisela jansson - 14 mars 2011 23:34

Puckade japaner som snickrade kärnkraftverk brevid vulkanerna! Nej men allvarligt det är riktigt läskigt, extremt skrämmande för mig som bokstavligen vuxit upp i skuggan av ett kärnkraftverk. När jag var liten var alla människor uppdelade i "Vi" och "Forsmarkare". Jag var ett sånt barn som var draperad av ATOMKRAFT NEJ TACK! märken, mössor, tröjor och som gick i demonstrationståg mot kärnraften. Det fanns inget jag var så rädd för som kärnkraft och atombomber när jag var liten. Och faktiskt så skrämmer det skiten ur mig fortfarande att tänka på livlösa tysta mijöer där allt strålats ihjäl, fy!

Av gisela jansson - 14 mars 2011 10:33

Dolly mår inte så bra... Hon ser eländig ut, luktar ko och kissar blod vet inte om det är av urinvägsinfektion eller av njursvikten. Men hon äter och rör på sig är inte helt utslagen. Men blä snart måste jag nog ta ett jättejobbigt beslut...


Episkey mår fint förutom att hon varit lite knasig i magen och fått för sig att Poppy kan bjuda på friska bajsar att fixa magen med. Poppy håller inte med om det hon skriker rakt ut och protesterar när när Episkekey är på henne och bökar henne i rumpan. Vi fick dela av buren i natt så sonen fick sova vilket han inte kunde när Poppy skrek. Nu fick hon sista dosen baytril så det ordnar sig nog med magen och av urinvägsinfektionen märks inget mer.


Spotify ska flytta till Finland och bli avelshona. Vips var alla mina ungar bokade. Det är ju bra men jag blir nästan lite sorgsen... Nej nu ska jag väga marsvinsungar och se om de har vuxit så de kan flytta. 

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards