Alla inlägg den 26 mars 2011

Av gisela jansson - 26 mars 2011 09:27

Vad härligt det är att bara sitta och slöa och sakta äta frukost för sig själv! Sonen sover, djuren är matade och nöjda och jag dricker te. Härligt!


När sonen vaknat ska vi till IKEA och en skoaffär. Han behöver dojjor killen och en skrivbordsstol och så måste mattor inhandlas till klöspelarbygget. Jag håller på att snickra en kattmöbel i ateljen. De som finns att köpa är så ohyggligt dyra och inte snygga ens men jag vill ha en mest för att mina kissar har klöst sönder sin bräda i hallen och börjar (Svea) förstöra soffan. Jag vill ha en ny soffa men måste få ordning på klösbetendet först. Sen vill jag ju att älsklingskatterna ska ha en egen möbel för det är de ju värda!


Oj vad jag klurar på vilka marsvin som ska åka och ställa ut sig i Järbo! Just nu känns det som jag har så många bra djur som jag vill visa. Massor! Just nu känns det som mina marsvin är de finaste på jorden och att de troligen vinner alla klasser om jag tar med dem ;) Nej jag vet... jag är bara kär i dem och har en massa matte stolthet. 


Några är bestämda redan Alastor, Zabini och Pansy i ras. Pansy och Alastor i grupp. Uffe, Isidor och Ynk i pet. Troligen får dett räcka man orkar knappt med mer varken i förberedelser eller med stressen under utställningsdagen och pengar blir det ju också... Fast kanske ställer jag Alastor och Zabini också i pet...


Eskilstuna i maj och SM... hm.


Det är klart att jag funderar på detta just i dag när det är utställning i Brändåsen och jag inte är där. Avundsjuk.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards