Direktlänk till inlägg 19 mars 2012

Datorn

Av gisela jansson - 19 mars 2012 09:11

Min kära dator slutade ju funka för ett tag sedan. Helt otroligt jobbigt. Hur beroende kan man bli av en dator egentligen? Nu har jag ett tag kört på nåń skiva och det har varit förfärligt besvärligt då jag inte ens kunde öppna datorn utan hjälp från H eller det värsta var ju att jag inte kunde nå mina bilder. H sa att han skulle fixa datorn men att det var saker som strulade och... ja det blev som inte av. Av en händelse fick jag ett erbjudande om hjälp av en annan person (tack snälla A!) skönt tyckte jag för jag var sjukt trött på att inte ha en fungerande dator. Men när jag talade om det för H fick han eld i rumpan. Nej då ingen annan skulle fixa datorn. Vilken fart det blev på min unge då... jösses. Ja nu ska den vara lagad då. Otroligt. Ja han erkände att han inte gjort det för att han var lat! Elaka barn undrar om han klarat sig utan dator ett dygn men jag fick vara utan i ett par veckor bara för att han var lat! Morr!


Är inne i ett akvarieskov. Har fixat guppybaljan i hallen och det blev verkligen jättesnyggt! Nu ska de andra tre fixas idag ja kanske blir det lite i morgon också.


Det luktar marsvinsbajs här inne. I morgon kommer lastbilen med spån. Jag har mockat sista veckan utan att fylla på nytt spån i burarna. Det är inte så fräscht i alla kanske. Åh vad jag längtar efter att byta rent och fylla på ordentligt med nytt spån åt älsklingarna. Jag har en liten transpotgris här låghåriga Zoe. Hon skulle ha flyttat till sin matte idag men det blev inte så för hon fick lov att VABba istället. Så Zoe sitter kvar. Hon är ju inte jobbig att ta hand om men det är synd att hon får sitta själv och inte flytta till sin flock som hon ska till. Hoppas hon inte har allt för tråkigt här. Fast jag måste erkänna att det var skönt att inte L som ska hämta henne kommer just idag då burarna är så bedrövliga.


Lily, Terabyte och Pasnsy är tjocka. Om en vecka kommer kullarna. Så förväntansfull. Det är så jobbigt att vänta på kullar nervöst och nyfiket så allt annat känns oviktigt. Alla tre ser ut att må bara bra.


Ute snöar det... eller nu har det slutat...


Jag borde tvätta fönster och plantera om blommor. Det borde jag.


Hoppas kunna skicka en Afrikablogg med bilder idag eller i morgon eller många bildbloggar...


Grattis Luckubucket, Zezima och Phatmage (Maggan) som fyller tre år idag! Hurra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards