Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Marsvins utställning i Kallhäll

Av gisela jansson - 2 november 2008 09:33

Då var den över då utställningen, jag var helt utmattad av alla förberedelser och utstllningen själv. Det var en väldigt långdragen historia precis hela dagen tog det. Men det är ju jätteroligt! Nu kändes det också äntligen som jag kunde slappna av lite och se mig omkring lite mer, det var min fjärde utställning och jag är inte livrädd att göra bort mig och komma försent och missa något djur. Jag förstår hur det går till nu, det gjorde jag förra gången också men då hade jag lite för många djur och det blev förvirrande bara för det. Dessutom vet jag att jag kan lägga ansvaret på sonen när det gäller hans egna pet djur. Han klarar det gallant men han var rätt stökig i övrigt tyvärr eftersom han längtade hem.


Det var ochså trevligt att träffa folket känner inte så många än men det var kul att träffa en del och även kul att se alla andra också. Vi åkte med I och A jättetrevligt. Väldigt många fina marsvin fick vi ju se också.


Fick också veta att Demelza som jag sålde för ett tag sedan har fått tre ungar. Meningen var att hon skulle få ridgeback ungar så blev det inte hon fich två tokvirvliga söner och en slät hona. Det kanske blir på ett annat sätt nästa gång får vi hoppas. Hon och barnen mår bra det är jag glad att få höra. Gyllenroy min lilla magpie pojke har också blivit pappa till en liten chocolate magpie flicka, det visste jag inte alls så det var en rolig överaskning.


Ja utställningsresultaten är jag rätt nöjd med. Mina båda self cream Fenrir 87p och Episkey 88p fick samma resultat som förra gången båda två. Det är okej jag tror att det är precis rätt liksom. Mina unga söta nonself magpies Kinross och Galatea förbättrade båda sina reultat från 84p till 86p. Jag är jättenöjd, nu håller jag med domarna det är nu lagom. Det är svårt att få tecknade varianter riktigt bra och de är inte perfekta, men jag tycke 86p passar dem bättre än 84p. Så rasdjurens resultat är jag nöjd med de är rättvisa och jag fick trevlig personlig coaching av domarna.


Petdjuren Ginny och Dolly som fick 90p båda i Valbo blev det lite annorlunda med denna gång. Dolly fick bara 89p med nedslag på begynnande fattyeye och lång kropp och det är sant hon ser faktiskt rätt knasig ut den grisen. Ginny gick jättebra 91p men blev ändå trea i sin klass lite snopet.

 
 
Karin F

Karin F

4 november 2008 08:53

Hej Gisela!
Har hittat dig här också, det var trevligt att träffa dig i Kallhäll. Jag bor ju "på andra sidan Sverige", men vi ses säkert på någon mer marsvinsutställning. Kul med någon mer som satsar småskaligt på non-self. Håller helt med dig beträffande domare och non-self - många är tyvärr helt ointresserade och ser inte de fördelar med just det djurets teckning som man själv gör... Nästan tråkigare att få en oengagerad bedömning än ett poäng för dåligt resultat. (eller blev det för surrigt uttryckt nu?)
Ses!

http://myosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards