Direktlänk till inlägg 2 november 2008

Mer om marsvinsutställningen i Kallhäll

Av gisela jansson - 2 november 2008 17:20

Min son är på bio med sin pappa och tittar på James Bond, hoppas han gillar den. Grannen (ni vet kanske vem) blev hämtad av polisen, vet inte varför men hon var säkert full. Stackars hennes katter och stackars stackars hennes fina son.


Tiana verkar konstigt nog rätt pigg för magen är verkligen inte bra. Gav alla gnagisarna persilja och hon var lika pigg på den som alla andra. Det kanske inte var det bästa för henne att äta men jag blev så glad att hon ville att jag inte hade hjärta att hindra henne.


Kommer inte ihåg om jag skrev hur det gick med Fenrir och Griphook som är till salu? De blev inte sålda i Kallhäll så de är hemma igen. Lite synd när man bestämt sig men skönt att inte behöva skiljas från dem. Det var helt lugnt att sätta tillbaka dem till deras kompisar inget bråk alls, bra. Nu blev det ett nytt problem där. Jag skulle ju sätta Urvon med Episkey för att få små söta self cream ungar det är dax för det nu och jag vill ha fler bäbisar att se fram emot. Men det känns tråkigt att Fenrir då blir utan sambo...hm.


Planerar att sätta Episkey med Nougat i framtiden för att på sikt få typförbättrade magpie. Nougat sitter själv just nu eftersom han just suttit med Alecto. Synd att han får sitta själv...undrar om det avgör saken, det kanske får bli den kullen först då. Får nog klura på detta några dagar... 


Såg en sak på utställningen i Kallhäll som inte kändes bra alls, blev lite orolig. Det lämmnar mig ingen ro. Endel kryptiska och konstiga rykten hit och dit som jag förut vägrat tro på känns plötsligt mer trovärdiga.


Funderar endel på hur mycket utställningsdomarnas tyck och smak påverkar domsluten( det har ingenting med min märkliga antydan ovan att göra, det är något helt annat). I ras finns det ju en standard att gå efter och när det gäller selfar är det nog ganska självklart, där är det ganska lätt att följa standarden, de är också så vanliga. Mer krångligt blir det när det gäller mina nonself magpie. De är ofta eländigt dåligt typade, det tycker jag också och det är något jag planerar att jobba med. Jag inbillar mig att endel domare tycker att de är skitfula helt enkelt. Teckningen ska ju vara viktigast...men jag gillar inte heller öron med veck som spretar åt alla håll och långa råttnosar.


Pet måste ju vara ännu svårare att döma objektivt. De som ställer ut där har ju piffat sina djur till tänderna allehop, så vad finns det kvar att döma efter? Det måste vara svårt att vara objektiv när djuren är så olika och svåra att jämföra med varandra. Jag vet inte jag bara funderar. Kanske är jag bara besviken på att Ginny inte gick till final trots att hon fick 91p det är ju jättebra ju. Hon är så fantastiskt fin och Hs stora favorit, jag vill nog att hon ska vinna för hans skull.


Hoppas att det där med domar funderingarna inte lät bittert och grinigt för det är det inte. Mest nyfiket tror jag, hur gör domarna och hur tänker de?

 
 
Sophie

Sophie

2 november 2008 22:08

Nu har jag hittat hit! Kul att läsa dina tankar och funderingar kring marsvineriet och en massa annat!

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards