Direktlänk till inlägg 15 november 2008

Nya marsvinsutställningar snart

Av gisela jansson - 15 november 2008 17:32

Har varit på shoppingrunda med en mycket ointresserad son som bara ville hem till sin dator. Var ju tvungen att ta med honom eftersom han behövde vinterskor, det fick han och jag fick gympadojjor. Så blev det te, minneskort till våra kameror, fleecefilt till marsvinen en grön för det borde väl vara deras favorit färg och några små tygtunnlar fick de också som de knaprar på.


Har lite svårt att bestämma mig om jag ska till utställningen i Västerås men jag tror inte det. Hs pappa är bortrest den helgen och så då måste han nog med. Han hade sån hemlängtan på förra utställningen att det blev rätt jobbigt åker hellre utan honom faktiskt. Sen är det djuren vet inte riktigt vad jag ska dit för? Tror inte något av resultaten går att förbättra och ingen är så bra att det leder vidare alltså inga sert, championat eller ens guldpet att hämta in. Lite tåkigt för det är galet roligt med utställning och träffa folket. Men vi kommer igen, det blir ju en kull snart och vi hoppas på att kunna ställa en uppfödargrupp till snart, de är inte födda än men ändå... då kan vi bli reggade uppfödare. Då kommer vi äntligen att få heta Chokladfabriken, om det blir godkännt alltså. Kanske åker vi till Kista vill ju visa Galatea i ras men det är bättre att göra det när hon blir lite äldre så Kista passar bättre än Västerås, hon var ju nyss junior vill att hon ska växa i sig lite.


Känner mig konstigt nog lugnare nu med Alectos operation. Det var nog sövningen som skrämde mig så mycket. Litar mer på gas sövningen och på den här veterinären och jättemycket på sköterskan.

 
 
ingrid

ingrid

15 november 2008 22:35

Hej!
Jag åker till Västerås och vill ha sällskap! Hugo får gärna datorisera hemma hos oss då Alice ska vara hemma med hundarna. Ett förslag bara... Annars kan vår bärbara dator hänga med och så kan Hugo parkeras i något hörn med den.

/i

http://ivrigs.blogspot.com

 
calle

calle

24 november 2008 21:49

hejja gisela!!!

http://callesmat.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards