Alla inlägg den 30 december 2008

Av gisela jansson - 30 december 2008 08:48

Vi ska till Fyrishov idag sonen och jag. Hans simtränare tyckte på fullt allvar att H skulle dit varannan dag och träna under lovet, det tycker jag är dyrt och övrspänt en gång eller kanske två får räcka. Vi ska simma, göra volter från en och en halv meters svikten, åka kana, bubbla bubbelpool, äta lunch och om jag har otur ska han försöka lära mig att crawla igen men det är ett omöjligt uppdrag. Det ska bli kul och jag tänkte att jag skulle få lite motion på köpet.


Har fått bekäftelsen till kista utställningen 19 self och 32 nonself, oj vad många! Vad kul det ska bli och vad nervös jag är att visa self cream och nonself magpie som är ur-engelska varianter för engelska domare. Jag är rädd att de kommer att mosa mina älsklingar, kanske med all rätt. Men det är så spännande och lärorikt att det vore dumt att avstå ändå.


Nougat är ett fantastiskt marsvin. Han är unik på alla vis jag har aldrig träffat hans like. Spotrigare, oräddare och mer påhittig än någon annan är han. Men även om han är mer tillgiven och kontaktsökande än de flesta är han inte särskillt gosig, han har inte tid med sånt. När han var liten och kom till mig var han ful, han såg ut som en råtta med sina spretiga öron och långa nos åndå golvade han mig med sin charm omedelbart. Jag är hopplöst förälskad i honom han är verkligen världens roligaste marsvin. Nu bor han med småpojkarna Harry och Hagrid han tar sin uppgift på fullt allvar. Han leker och popcornhoppar med dem outtröttligt, jag tror ingen annan vuxen gris skulle orka med det tempot. Han är också ansvarsfull och snäll för när lilla Harry kom bort när de var lösa i köket och skrek förtvivlat rusade Nougat genast och hämtade honom och tröstade. 

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards