Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Total bildbomb

Av gisela jansson - 24 mars 2009 17:31

Här kommer larvigt många bilder...


 

Detta är Harry boy inlånad från skåne. Hoppas han lyckas göra Elie och Galatea på smällen nu när Grant misslyckades. Han är chocolate harlequin med crest. Exakt samma färger har han som min käre pethane Arthur (utom det vita på A). Det är snyggt, snyggt och snyggt! Vill ha sånna bäbisar, det är min favvofärg. Cresten vill jag helst inte ha, han har inte dubbelt crestanlag så vi får se. Lite lång päls har han också men annars är han bara underbar, vilket huvud! 


 

Söta Impedimenta som inte kom iväg till Kallhäll, hon har en liten böld under hakan. Den är inte stor och försvinner nog snart. Men nu är jag nojjig över att hon kan vara dräktig med sin kullbror. Troligen inte men hon brunstade och han var intresserad. Hoppas verkligen inte det, för de var ju bara fyra veckor de små, då de syndade så hemskt. Hoppas jag inbillar mig ...

 

Här är en bild på fina Episkey som blev BIR-r i Kallhäll. Stolt.

Lilla bäbisen Zezima ser ut som om hon vill kolla hur långt upp världen sträcker sig.


 

Här är hon igen, söt som socker och lättfotograferad.


 

 Syrran Luckybucket tänker istället kolla hur långt ner världen sträcker sig.

 

 Hur söt får man bli?


 

 Pathmages öron kanske kommer att bestämma sig en dag, upp eller ner.

 

Här är Phatmage från ena hållet, mycket vit men med svart ansikte. Från andra hållet är det tvärt om svart kropp och vitt ansikte. Tokisen. 

 

 Hela kullen hemma i buren med mamma Alecto och storasyrran Hepziba.  Hepziba är helt omöjlig att fotografera, hon skulle aldrig kunna vinna Americas next top model.


'

 Nu vill jag passa på att göra reklam för en annars så underskattad akvariefisk. Nämligen stänktetran, de är helt underbara, vackra, snälla och lättlekta. Bara de får minst 100l att simma i, snälla kompisar och växter som når upp till ytan och/eller flytväxter så trivs de som fiskarna i vattnet.


 


 Här är min stora kärlek, med betoning på stora. Att gosa in sig i den magen är mysigt vill jag lova.




 
 
Maria

Maria

25 mars 2009 19:52

Dom var farligt söta ju!!
Kissekatten ser verkligen ut att njuta av livet! ;)

http://marias.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

25 mars 2009 21:43

Sötnosar hela bunten!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

26 mars 2009 12:23

Jättefina bilder allihopa! Jag älskar Harry Boy, sååååå fin! Och min lilla bäbis såklart! :D

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards