Direktlänk till inlägg 4 april 2009

Sorgligt

Av gisela jansson - 4 april 2009 12:27

I natt, jag vet inte när jag sov iallafall ringde min granne, ni vet alkisen med alla katterna. Hon var full och kunde ha pratat hela natten. Faktum var att hon verkade mer pratsjuk än intresserad av det som var ämnet för hennes nattliga uppringning.


Kritavita födde ungar och det var ingen solig historia. Jag hörde den nyfödda kattungen skrika högt i telefonen, inte bra, fel ljud. Men vad kunde jag göra? Idag på morgonen gick jag dit som jag lovat. Då hittar jag kattungen kall och nästan död på på kalla golvet i röran i hennes hall. Där var de födda på golvet inte ens en handuk hade de fått att ligga på. Matten hade inte tittat och visste inte hur många ungar det var eller hur de mådde. Att döma av skriken i natt mådde han inte bra ens när han föddes så det är rätt kört. Kritavita har ingen mjölk heller så det hade inte funkat ändå. Om han mått bättre kanske det varit en ide att skaffa en fostermor men... Den andra ungen i kullen var inte ens helt torrslickad så han var troligen dödfödd. En helsvart och en helvit båda hanar, ingen kommer att leva. Deras matte tycker nog att det är skönt men jag blinkar bort mina tårar. Stackars Kritavita som kämpar så men inte kan hjälpa sin unge.


Kritavita är nio år och har fått ca 15 kullar. De sista åren har hon inte haft mjölk. Några kullar har ändå överlevt eftersom hennes dotter ofta får sina ungar samtidigt och hon brukar mata alla.  Nu kom kullarna i fel ordning för jag tror den andra kattan är på G också...


Ja, jag vet hon borde inte få ha djur. Jag vet inte vad som händer men katthemmet i stan är inkopplat liksom en hel hög myndigheter ändå händer inget...

 
 
sara

sara

4 april 2009 15:14

nää? :( vad sorligt..

http://sari.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

5 april 2009 00:26

Men oj oj ! :(

Vad trött jag blir på alla korkade folk.
Stackars katter...!

 
ingrid

ingrid

5 april 2009 02:28

Fy vad sorgligt.

http://ivrigs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards