Direktlänk till inlägg 8 april 2009

Gräset växer

Av gisela jansson - 8 april 2009 21:03

Nu tycker jag att det ska bli kul med en ny omröstning. En som handlar om gräs.


Den gamla om marsvinsraserna avslutas nu då. Det är inte så roligt att rabbla siffror så det får bli en trendbeskrivning i stället. Jag är lite förvånad över resultatet. Det var lite jämt utspritt de flesta raserna hade några få röster utom De vanliga tråkiga (släthår och crest) som hade nästan hälften av rösterna!


Nu tycker jag ju inte att De vanliga tråkiga är det minsta tråkiga, de är ju absolut mina favoriter och alla 19 marsvinen som sitter här hemma hos mig just nu tillhör den kategorin. Jag tycker släthår är snyggast för att marsvinsformen och även färgerna syns bäst på släthår. Jag gillar slät blank päls heltenkelt. När jag nu började föda upp marsvin var det aldrig aktuellt med något annat än släthår.


Jag tycker inte illa om de andra heller. Skinnysar är jättecharmiga och vi har faktiskt lite löst beställt en skinnytjej som inte är född än, vi får se. Jag har även haft en sheltie och en rex tidigare och när jag var liten hade vi passande nog åttiotalsmarsvin, virvelkorsningar alltså.

 
 
Karin F

Karin F

8 april 2009 22:05

Fast nu passade inget av gräsalternativen in på mig. Såhär har jag: "Ja, massor! Det ersätter alla grönsaker vår-sommar-höst. Hö ger jag rikligt hela året." ;-)

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lotta

9 april 2009 11:14

Men näää ! Finns inget bra alternativ för mig i denna omröstning heller ju !
Min kaniner får själva gå ute och äta sitt gräs...;)
Fast visst plockar jag en hel del också....Tar nog alternativ 1 trots allt då ! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards