Direktlänk till inlägg 22 augusti 2009

BÄBISAR!

Av gisela jansson - 22 augusti 2009 08:59

Hur ihela friden fick de plats i den lilla magen!!? Hepziba var ju knappt synligt dräktig okej väldigt hård och bucklig var magen men verkligen inte stor! Ändå sitter den lilla rackaren och klämmer ur sig FYRA bäbisar! Det är ju helt otroligt!


Naturligtvis är de fantastiska, jag är helt darrig och yr av bäbislycka. De är ju små men verkar pigga. Mamma Hepziba är duktig och mår bra. Tre flickor och en pojke är det.


En flicka är vad kunnat se riktigt rutig (ska titta mer innan jag ropar ut champion) men hon är väldigt liten, mindre än Krake i förra kullen den här väger bara 59g, hoppas hoppas det går vägen för hon stannar nog. Hon verkar pigg men man får hoppas att hon får i sig mat nu för det finns inget extra att ta av där.


Pojken är också liten 68g men känns inte lika pyttig som syrran. Han har lätteläcker ansiktsteckning! Halva ansiktet är svart och andra halvan är prickig som pappa Nougat är i ansiktet, det gillar jag. Annars är han mest svart på kroppen.


Den stora svarta honan är inte heller så jättebra tecknad men det är skönt med stora stadiga ungar som man slipper oroa sig för. Hon väger 92g perfekt vikt enligt mig.


Naturligtvis fick vi en de white igen. En ny Zezima utropade H. Hon ser fin ut och är också stor 91g.


De tre svarta är svarta inga zoblar som jag var rädd att det skulle bli, skönt! Den vita är kul att få, undrar hur vanligt det är med de white i magpie kullar? Måste fråga A. Öronen har jag inte studerat än så noga. De ser lite långa ut i nosarna överlag men med den pappan... Jag är glad över att de ser rätt mycket vita ut, inga till synes helsvarta ungar denna gång, bra!


Det här avgör nog även Elies öde. Att Hepziba kunde klara att föda och dessutom få en kull där det absolut ska sparas någon hona, för det var en hona jag ville ha från denna kull. Galatea lyckades också och jag har ju sparat ungar från hennes kull. Så nu har jag ättlingar från Elie så det räcker. Grattis Elie du har blivit mormor igen och grattis till pensioneringen!


Grattis Hepziba och Nougat föräldrar till en fin kull!

 
 
Karin F

Karin F

22 augusti 2009 10:59

Grattis!! Så roligt att du fått en fin kull, det ska bli spännande att se bilder av dem. Jag väntar sedan en dryg vecka (vet inte exakt parningsdatum tyvärr) på en kull efter en av mina danska honor. Tror hon har 5 st i magen.

http://myosotis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards