Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Ja jag kan säga nej... ja det kan jag!

Av gisela jansson - 28 oktober 2009 17:26

Jag är typen som har extremt svårt att bryta överenskomelser. Ofta är det bra man kan lita på mig antar jag men ibland blir det en belastning för mig själv. Jag försöker lära mig att säga nej och tänka lite på hur jag själv vill ha det egentligen men det är svårt. Jag retar mig ofta på folk som ångrar sig och hoppar av saker mest retar jag mig på folk som gör sig av med husdjur lättvindigt. Jag vill inte på något sätt påstå att jag är fantastiskt trogen på allt i alla lägen men nog är jag den trogna typen även om jag lyckats göra mig av med just pojkvänner. Därför var det oerhört smärtsamt och svårt för mig idag när jag hoppade av hemsideskursen.


Kursen var ju till för konstnärer som ville göra en snygg lite unik sida och visst kul men jag skulle ju nu i förstahand göra en marsvinssidsa. De andra var mer eller mindre experter på Photoshop som jag aldrig förut brytt mig om att titta på, jag var hopplöst efter. Mitt intresse för datorer är obefintligt jag använder den bara som komunikationsapparat och informationsbank och till det fungerar min lilla kunskap utmärkt. Detta var helt enkelt ett aldeles för krångligt och dyrt sätt för mig att skaffa en hemsida. Det är heller inte bra för självförtroendet att känna sig korkad och jag är aldeles för gammal för att tvinga mig att lära mig saker som inte intresserar mig. Nu är jag inriktad på en gratis förmallad grej man kan hitta på nätet. Är det någon som har nåt tips kanske?


Nu känner jag mig stark igen! Jag kan säga nej!

 
 
Hanna

Hanna

28 oktober 2009 21:59

Freewebs/Webs(http://www.webs.com) fungerar bra - har själv använt det tidigare. Väldigt snabbt och lätt om man har någorlunda engelska kunskaper :)

http://raggsocka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards