Alla inlägg den 2 september 2009

Av gisela jansson - 2 september 2009 17:53

Nej inga ungar än...


Jag har varit så himla upptagen med skulpturen, Hepzibas bäbisar och Alectos kommande kull att jag nästan glömt att det är marsvinsutställning på lördag. Ja inte utställningen kanske men petförberedelserna hade jag glömt... Jag brukar alltid klippa klor och fila tassar några gånger i veckan innan, det är ju jättedax nu kom jag på. Usch det är väldigt många av mina djur som har långa klor nu jag borde klippa hela gänget, lite stressigt. Trimmnigen på Elie har jag pysslat med lite allafall. Hon har inte så många strån att trimma så det har varit rätt lätt. Däremot funderar jag på att stryka henne. Hon har varit lite kissig på magen en tid och blivit gul på den vita fläcken där vet inte om jag kommer att lyckas tvätta bort det. Hoppas bara att hon inte har urinvägsinfektion, inget annat symptom har jag märkt. Nu är det andra utställningen i rad som jag bara inte fattar varför jag inte anmält Luckybucket? Hon är så fin just nu och har växt massor.


Nej nu har det slutat tugga där inne. Eftermiddagsgrönsakerna är uppätna och nu är det dax att fila tassar!

Av gisela jansson - 2 september 2009 15:22

En gång tidigare har en hona drivit mig till fullkomligt vansinne med sitt "ofödande". Hur länge som helst tydde allt på att ungarna skulle komma vilken sekund som helst, mjölk i tuttarna, jätteöppen, magen nerramlad och hon låg en massa med bekymrad min och såg ut som hon hade värkar. Ja ni har säkert gissat vem... Alecto naturligtvis! Och ja hon gör exakt likadant nu när det är dax för andra kullen! Rackare stressa matte så! Om någon känner sig orolig för henne hoppas jag att det är onödigt för hon äter bra och verkar pigg. Men ta föd nu då marsvinsskrälle!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards