Alla inlägg den 17 september 2009

Av gisela jansson - 17 september 2009 18:23

Jag cyklar till mitt jobb det tar en halvtimme dit och ännu längre tid hem med uppförsbackar och matkassar. Cykeln är gammal och gisten numera och inte så snabb som förr. Jag stretar och kämpar och på jobbet bär jag och springer runt... oj oj, undrar hur länge jag orkar? Nu känns det bra iallafall, jag jobbar bara där ute varannan vecka så nu ska jag vara hemma i ateljen i en vecka och vila min stackars kropp. En dag kanske två dagar vill jag vila kroppen sen kryper det i mig och jag måste ut på långpromenad och långcyklingar. Jag är nog rätt hurtig ändå fast jag inte gillar sport.


Idag på morgonen fick vi skratta! Stormarknaden öppnar 08.00 men vi är på plats långt tidigare även städarna. I morse körde killen med städmaskinen väldigt märkligt och långsamt, in i bananbordet körde han och puttade det framför sig en bit innan han stannade. Jag gick fram för att se vad han höll på med och då tittade han tyst på mig och såg himla arg ut. Jag känner inte honom han är ny och jag blev lite förskräckt så jag sa inget men jag undrade verkligen vad det var med honom. Ute på lagrat mötte jag min kära kolega M som berättade att städkillen hade kört omkring och nästan sovit på sin maskin, han hade kämpat för att hålla ögonen öppna. Så det var det han gjorde satt och sov på jobbet! Vi har haft kul åt det idag!


Nu kom min söte son hem från simträningen. Jag har inte träffat honom sen igår morse då var han lika trött som städkillen så det var inte mycket att prata med då. Igårkväll var jag ju ute och åt med några jobbarkompisar så han sov hos sin pappa. Jag har längtat efter honom. Nu ska jag göra mat åt oss och se Idol och pyssla med djuren hela kvällen.

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards