Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Krake lever

Av gisela jansson - 25 januari 2010 15:05

Vi är hemma från dyra veterinären. Krakes öga hade blivit skadat det var ett trekantigt jack mitt i om det var skadat långt in eller inte gick inte att se det är bara att hoppas på att det inte är någon skada på glaskroppen. Det var inget ökat tryck i ögat som jag trodde och då finns det hopp för Krake kanske inte så jättestort hopp för hans syn men... Nu är han ordinerad att bo i ett mörkt hörn och äta mycket hö och röra på sig så ska han ha div. droppar i sitt öga. Bara att han lever är en lättnad.


Poppy har kristaller i sitt kiss. Det känns inget vidare men njurarna kändes iallafall bra. Hon är ordinerad Bactrim, c-vitamin shots och massor av vätskedrivande mat som gurka och sallad för att få bort ev. stenar och grus. Hon skulle bo i egen bur tyckte veterinären så jag kunde ha koll på henne. Jag frågade Poppy om hon ville bo i egen bur men hon sa NEJ. Så frågade jag hennes burkompisar om de ville ta del av Poppys gurk och sallads medicin de sa JA! Själv tyckte jag att det var jobbigt att sätta Poppy the Flockdjur i egen bur, så jag blev lite egenmäktig och låter henne bo kvar med kompisarna.


Fortsättning följer...

 
 
Denise

Denise

25 januari 2010 22:55

Vad SKÖNT! :D Har hållt tummar här!

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

26 januari 2010 21:43

Förresten, ang kristaller i urinen. Dizel hade mycket problem med sitt kisseri för ca 1,5 år sedan, han hade bla kristaller som försvann med antibiotika.

http://novastardust.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards