Direktlänk till inlägg 9 mars 2010

Ja så blir det!

Av gisela jansson - 9 mars 2010 12:13

Mmm vilken god lunch jag äter nu! Jag fräste upp broccoli med ingefära, vitlök och chili sen fick det puttra lite i kokosmjölk till det några mystiska nudlar köpta i en udda härlig affär. Gott och enkelt!


Nu har jag äntligen bestämt mig vilka marsvin som ska sitta med vilka och var. När Urvon så sorgligt och oväntat försvann blev ju allt så förvirrat men nu så... Hepziba är helt klart dräktig och ska tillbaka till sitt "basgäng" Alecto, Lily och Merope. Så de fyra brudarna ska gå på köksgolvet i eftermiddag. Det borde gå bra men de behöver nog en stund att återupprätta sina relationer med varandra eftersom små tjejerna växt på sig och Hepziba är full av dräktighetshormoner. Uffe ska ju på date i Österåker så Elvar måste får ny burkompis. Det blir som planerat från början James som blir själv nu när tjejen flyttar. Klonken är den som åker på att sitta själv han får bo i lilla burskåpet för sitter man ensam är det bättre där han ser andra marsvin och kan ha koll på omgivningen. Kinross och Daniel ska badas och sättas ihop enligt konstens alla regler och jag hoppas och tror att det kommer att funka. Det blir ju en permanent lösning då. Det är bättre att de som ska säljas och sättas med honor i framtiden sitter med varandra. Jordan har vad jag märkt inte brunstat om så hon är troligen också dräktig men Nougat får bo kvar ett tag till för säkerhets skull.


Nu när jag ätit ska jag ner och fixa klart en grej i ateljen, det är nästan redan klart sen måste jag laga cykeln! Stänkskyddet gick sönder igår och puttade av kedjan som fastnat bakom det där "tramphjulet". Blä för att laga cyklar. Sen blir det marsvins i hopsättningar för hela slanten! Akvarierna har jag ju redan duktigt nog städat!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards