Alla inlägg den 13 oktober 2008

Av gisela jansson - 13 oktober 2008 15:46

Om man är en katt mad ett sår och en tratt får man lätt en massa missprydande öknamn. Här kommer några exempel på Sveas nya namn: stink katten. kratern, tratt kattarellen och dumstruten. Lugn det kommer säkert fler namn med tiden.


Det var jätte kul att träffa J. Hon hade massor att berätta om konstlivet i Kina. Vilka pengar det finns där! 3 milioner för en målning, märk väl av en LEVANDE KONSTNÄR fattar ni! Jag fick idag ett beställnings jobb, ska göra pris skulptur till Svenska islandshäst förbundet för årets avlare, jag får ca 1000 kr och tyckte det kändes bra. Om jag varit känd konstnär i Kina hade jag väl tackat nej. Nu är det inte alla som får den typen av pengar, men ändå. I Sverige får ingen konstnär så mycket och nästan ingen kan leva på sin konst.


På måndag ska J och jag ut i skogen, hittar vi tratt kattareller nej jag menar tratt kantareller är det en trevlig bonus.


I dag när jag plockat gräs till mina marsvin och skulle dela ut det rättvist, slogs jag igen över den lite komiska fördelningen av  antalet djur i mina burar. jag har ett stort burtskåp med fyra våningar på 190 gånger 51cm, härligt stora burar, med plats för 5 eller 6 djur. På en våning bor tre flickor, i två av burarna finns mina avelspar och längst ner kaninen och hans marsvins kompis Arthur. Inte över fullt direkt. I skåpet med komplimentlådorna är det fullt, två djur i varje. I lilla skåpet sitter två djur i en bur och de andra två är tomma. Tanken var ju att jag skulle ha stora härliga honflockar i stora skåpet och hanar och avelspar i de små. Var är mina hon flockar?


Åh vad jag längtar efter mina väntade kullar! Elie är lågdräktig och Alecto vet jag inte än, men jag kan knappt vänta. Det känns som all tid fram till bäbisisarna på något sätt är onödig, man kan väl bara hoppa fram tycker jag. Kommer på mig själv hela tiden med att fantisera om hur de kommer att se ut. Ni kan bara inte ana hur fantastiskt vältecknade magpies det ligger och trängs där inne i magarna!


Av gisela jansson - 13 oktober 2008 12:48

Idag orkar jag inte skriva om några djursår, det blir som lite tjatigt tycker jag.


Hade tänkt trimma marsvin på eftermiddagen i dag. Men så ringde J och ville fika. Hon har just kommit hem från två månader i Peking. Vi har inte setts sen maj tror jag att det är, jätte längesen, Jag har verkligen längtat efter min kära vän. Så nu sticker jag iväg och fikar...!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards