Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Det blir på Roslagstull i stället

Av gisela jansson - 10 november 2008 14:06

Knölen på Alectos rygg hade precis som jag visste växt mycket sen senaste veterinärbesöket. Den var heller inte så rörlig som senast. Därför bestämmde vi att det var bättre om hon kunde opereras på Roslagstull istället, om en vecka blir det då. Där finns experter på smådjur och det viktigaste, de söver med gas. För om knölen är krånglig att ta bort eller det blir en blödning och veterinären måste få Alecto att sova längre är det risker med vätskesövning på marsvin. Resan dit är värt det för en säkrare operation. Jag tycker också att min veterinär är mycket proffisionell som väljer att avstå operationen och sätter Alectos säkerhet först.


Vi pratade också om Tiana. Hon mår rätt bra just nu men om hon får urinvägs infektion igen och blir dålig, då ska jag ta bort henne. Ingen mer medicin nu. Hoppas det fortsätter som det är nu eller blir bättre så hon får vara kvar hos oss. Något är ju fel med henne men de sista dagarna har hon varit pigg och glad. Så hoppas hoppas.


Idag har jag inte längtat efter kattungar på hela dagen och igår bara lite på förmiddagen, så förhoppningsvis börjar det gå över nu. Marsvinsbäbisar ska jag ju få i massor i framtiden det är ju inte helt fel det heller. Jag funderar vidare men det lutar åt inga kattungar.

 
 
Ingen bild

lotta

10 november 2008 22:14

Men oj vad jobbigt :(
Då måste du gå och oroa dig en hel vecka till. Men håller med om att det verkar vettigt att hon blir opererad där ändå !

Hoppas att Tiana blir OK också. Annars tycker jag att du tänker rätt, är ju inte kul för henne att må dåligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards