Direktlänk till inlägg 3 september 2009

Äntligen Alecto har kläckto!

Av gisela jansson - 3 september 2009 18:13

Ja härligt, när jag kom hem från jobbet idag satt fem små undrverk i buren! Duktiga Alecto hade karat av allt perfekt och alla mår bra. Pappa Uffe har varit duktig och delat med sig av sina stora fina öron till alla barnen. Vad skönt att allt har gått så bra, fast det är en liten miniplutt i den här kullen också. Lite förundrad är jag över att fyra av dem ser rätt bruna ut, kan det vara så illa att det är fyra zoblar och en svart? Nja, vet inte det är svårt att se faktiskt. De är mörkare än de som jag fått som jag är säker på är zoblar, troligast har de bara lite dålig svärta alla utom en.


Vi tar miniplutten först. En hona på bottenrekordet 46g. Hon är liten hon! Pigg men det är klart jag blir orolig för henne. Ganska okej tecknad men inte så där jättebra precis, söt som bara den!


Hona 69g. Hon är den som ser svart ut. Fin tycker jag kanske den som är bäst rasmässigt i kullen men kanske inte ens hon är utställningsbar. De är knepiga de här magpajsarna.


Hona 80g. Self black blev hon eller möjligen zobel då... Lite vitt på en baktass och en prick på magen annars svart. Det är mycket fart på henne rusade runt i buren som en riktig idrotts stjärna!


Hane 67g. Nästan lika helsvart som sin syrra. Ja ja, får jag inte helvita så får jag helsvarta... Han har lite vita prickar här och var men inte var det mycket.


Hane 87g. Svart filur med vit bläs, jag som inte gillar bläsar så vidare värst. Annars är han den av hanarna som är bäst tecknad... men. Skönt att han är stor och präktig iallafall för det uppskattar jag honom massor.


Jag hade ju tänkt spara en hane från denna kull men så blir det nog inte nu. En hona är ju bokad sen länge och vi får se hur det blir med de andra. Nej nu måste jag gå och laga kligröt till marsvinen och beundra de nya bäbisarna! Bilder kommer när jag lyckats fota några riktigt bra. jag har satt in så många dåliga bilder på bloggen på sista tiden så jag skäms lite...

 
 
Hanna

Hanna

3 september 2009 20:45

Grattis! :D

http://www.raggsocka.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

3 september 2009 20:52

Grattis!! :-) Bilder, bilder!

http://luneas.bloggagratis.se

 
Denise

Denise

3 september 2009 21:08

Åh jippi, vad roligt! Och vad härligt att allting gick bra! :D GRATTIS! Magie pussar alla småsyskon!

Jaså, det är alltså Magies mamma som bäbis jag håller i, där ser man, såklart! :D

http://novastardust.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johanna

4 september 2009 09:59

Åh vad mysigt med bebisar! Grattis!

 
Karin F

Karin F

4 september 2009 10:08

Grattis till femlingar! Skönt med en duktig avelshona som vet hur man gör.

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Astrid

4 september 2009 15:12

Grattis till de små! Det var ju tur att Alecto fixade det själv så att du slapp att skaka ut dem. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards