Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Choklad!

Av gisela jansson - 9 september 2009 08:42

Mina fyra zoblar är inte zoblar! Jag har studsat fram av lycka sedan igår kväll! Uffe och Alecto är chokladbärare båda två! De har en gemensam importerad engelsk anfader som jag inte har stamtavla på, det måste vara han som gett detta underbara anlag. Han finns ju också i Min choklad magpie Nougats stam. Jag tyckte att de var väldigt vilken fin chokladton det var på dessa zoblar. Vis av mina tidigare förhastade lyckofelslut bestämde jag mig för att de trots allt var extra bruna zoblar. Men icke! Ibland har man rätt att få som man vill! Jag måste lära mig mer genetik, jag behöver kunna det och det är verkligen spännande! 


Lilla Merope har nu krupit över sin födelsevikt, nästan en vecka gammal. Jag är osäker om hon får snutta på Alecto. Kanske hon bits? Jag har sett henne med Hepziba det verkar som hon har tagit över henne. De slutar aldrig att förvåna mig dessa knasiga djur. Nu vet jag inte om hon snuttar på Hepziba heller så jag fortsätter att mata henne.


Snart ska jag ner och måla i eventuella små prickar som inte täcker på skulpturen sen ska den lämnas in om några timmar och min kamp är över... 


Och Idol har börjat, jag älskar Idol!


Kolla nedan... chokladigt va!? MIllicent, Mervolo, Merope, Mundungus och Minerva!


  

 
 
Natalia

Natalia

9 september 2009 12:03

Men Grattis Gisela, helt fantastiskt ju! Vem/vilka ska du spara ur kullen? Minera såg riktigt trevligt ut, bra bredd! jadu visst blir man sugen men min sits är ju sämre än sämst :( Hoppas på fler bilder på de små underverken!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards