Alla inlägg den 7 november 2009

Av gisela jansson - 7 november 2009 21:00

Gräs och broccoli var ju gott men frukosten ligger kvar... Galatea verkar ju rätt okej, pigg men det är ingen fart på ätandet. Ungarna lever iallafall och på något sätt tycker jag att hon verkar piggare än i går men jag är inte säker. Nu börjar jag fundera om hon är längre gången än jag trott för sparkarna kändes plötsligt lite starka för att vara så unga foster. Det är så förvirrande! Om det nu är så att ungarna ska komma om en vecka är det väl bara två...ja kanske är det så. Då måste Uffe ut så hon inte blir omparad... Nu sitter hon brevid mig i soffan och äter gräs! Hon klev själv ner från mitt knä och letade upp påsen med gräs det känns ju riktigt bra. Eller skulle göra det om hon ätit med god aptit, som det är nu plockar hon mest med maten och får inte i sig mycket... Det blir nog lite mer Critical care snart är jag rädd.

...

Av gisela jansson - 7 november 2009 09:25

Nej hon bara petar i maten... Frukosten vitkål och morot ville hon inte ha men hon åt lite bladpersilja och tidigare satt hon och tuggade hö men sakta och tveksamt. Det känns inte bra. Det blir mer Critical Care innan jobbet. Jag jobbar mellan 11.00 och 18.00 outhärdligt...

Av gisela jansson - 7 november 2009 00:31

Ja kanske bättre... vet inte riktigt. Hon äter. Blekselleri är ju gott, bladpersilja kornkross och hö har jag sett henne äta nu sen jag kom hem 23.00 Hon äter men inte på ett ivrigt sätt utan lite sakta och nickigt jag antar att marsvinsfolket vet vad jag menar. Hon är också intresserad av Uffes rumpa jag tror hon letar "friskt bajs" jag tolkar det som att magen krånglar men jag har inte hittat kladdbajs någonstans. Ungarna sparkar nu på båda sidorna. Hoppet har tänts igen men jag ser att det inte är hundra. Tur att jag hade Critacal Care hemma, eller nej det är inte tur för jag är inte lugn utan så det finns alltid att ta till här men det är tur att jag matade henne annars vet jag inte hur det skulle ha gått. Nu har jag blandat till en rejäl portion som ska i henne innan natten. Hon är inte typen som accepterar tvång så hon är svår att mata det är en sprattlig tjej som redan kan spotta. Inget dreggel eller aciton lukt tack och lov men nu är stenkollen påskruvad vill jag lova och det är jättejopbbigt att jobba hela helgen när jag skulle behöva vara hemma och bevaka Galatea. Det bara måste gå bra jag går faktiskt inte med på något annat!



Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards