Alla inlägg den 25 november 2009

Av gisela jansson - 25 november 2009 17:14

Sitter här i soffan med datorn, en tekopp och lilla söta Lily i knät. Hon är en pratig liten gris som har vuxit massor på sista tiden hon blir finare igen nu, tyckte hon var så ful i kroppen men nu verkar hon växa i sig själv. Mysig är hon och gosig som mamma och morfar. Jag borde trima henne lite till Badelunda men ingen av oss har lust just nu. Pälsen är mycket finare nu, inte så fjunig som till förra utställningen. Fina söta Lily.


Nu bytte jag gosegris till Merope, Lily började bajsa så väldigt och då vet man att snart blir man blöt.... Det var ju så böldfritt och trevligt länge men nu är det kört igen Merope har fått en, nåja den är väldigt liten mindre än en ärta och har inte vuxit på tre dagar så hon verkar klara sig lindrigt. Mycket speciellt marsvin den tjejen! Hur rolig som helst! Sitter väldigt gärna på axeln och är absolut det tamaste ungdjur jag haft. Mycket kär i henne är jag! det bästa av allt är att hon inte är det minsta mager och skramlig och eländig längre som när hon var liten hon växer bra nu och är faktiskt riktigt fin! Det verkar bli marsvin av henne trots allt. Jag är så glad att jag la ner all tid på henne med stödmatning dag och natt. Jag är mer än väl belönad för mitt arbete!


Tycker att man ska hinna så mycket när man slutar tidigt men nej då... jag är bara trött...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards