Alla inlägg den 6 november 2009

Av gisela jansson - 6 november 2009 10:21

Nu är jag orolig eller rättare sagt vettskrämd! Dräktiga Galatea vill inte äta frukost inte ens bladpersilja. Nu sitter jag här i soffan med henne och matar henne med Critical Care hon åt lite från fatet föst men jag gjorde en stor portion och allt ska in i Galatea har jag bestämt så nu matar jag henne med fiffiga pilleristopparen, hon tuggar motvilligt. Igår åt hon och inget dreggel eller aciton stank än så jag hoppas kunna rädda upp situationen. Fast jag jobbar hela helgen och kan inte tvångsmata henne varje timme som säkert skulle behövas. Zezima den elaka häxan får flytta från Galatea och Uffe för hennes jagande är troligen orsaken till Galateas tillstånd. På ena sidan magen sparkar det på andra är det obehagligt stilla... Fortsättning följer... 

Av gisela jansson - 6 november 2009 08:32

Zezima är som sin mamma Alecto väldigt dominant till sin läggning. När hon bodde med Poppy och Episkey som inte heller är några mesproppar och mycket äldre fick hon huka sig och bara dominera över syrran Luckybucket men nu när hon bor med Galatea lever hon ut sina domonansfasoner. Stackars dräktiga Galatea som verkligen får akta sig för det lilla vita yrvädret som jagar henne runt runt i buren. Tur att Uffe också bor där, han tar sin ledarhaneroll på fullt allvar och tuktar till Zezima när hon är allt för elak mot Galatea. Det är jättespännande att se hur han agerar tupp. Hoppas bara det inte är för stressande för Galatea så det blir problem med dräktigheten och hoppas det börjar lugna sig snart.


Nu sitter jag här och väntar på lite dagsljus så jag kan fota fantastiska och säljande bilder på mina fina till salu grisar så jag kan lägga ut Blocket annonsen jag tjatat om. Hoppas jag förstår hur man gör, har inte lagt ut en annons där förut. Jag har knappt tittat på blocket det senaste året jag blir så knäckt av alla kattannonserna. Bilderna är nog rätt viktiga själv blir jag jätteirriterad på suddiga mobilbilder i annonser. Texten är också viktig nu gäller det att få alla med fördomen att marsvinshanar inte kan leva ihop att förstå att det kan de visst det! Möjligen är det onödigt att vänta längre på ljuset, det kanske inte blir ljust idag, sånt väder liksom!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards