Alla inlägg den 29 juni 2009

Av gisela jansson - 29 juni 2009 14:54

Vad härligt det är att kasta gammlt bråte! Gamla avbrutna skidor som jag sparat för att man kanske kan återanvända bindningen, bort! Massor av gamla tidningar och skolböböcker, bort! Gamla spel och pussel där det troligen fattas bitar, bort! Stapplande, dåliga modellstudier och rullar med krokiteckningar från min tidiga konstskoletid, bort! Lampor och bord som är både fula och trasiga, bort! En massa annat skräp, bort!


Däremot hittade jag några guldkorn som blir kvar. Mina älskade plasthästar som jag lekte med som liten. Exemplar av tidningen Trots som jag skrev och illustrerade i under några år i min ungdom, det var var riktigt roligt!


Så inser jag att det inte är möjligt att flytta alla gamla skulpturer från förrådet till ateljen, det är för mycket. Översta hyllan får fortsätta att vara skulptur uppsamlinsplats detta trots att jag slängt en del. Så mycket konst jag gjort! Synd bara att jag är skulptör och inte målar akvarell...


Jag är faktiskt nästan klar där nere men det är förrådet här uppe som är den stora utmaningen, det vet jag...

Av gisela jansson - 29 juni 2009 09:46

Nu står den dår ute stor och blå. Containern. Nu ska här slängas. Jag överdriver faktikt inte när jag säger att jag inte kan gå in i mina föråd, inget av dem varken det i källaren eller det här uppe. Jag har längtat och laddat för dessa slänagrdagar mycket länge nu! Så efter denna skrivar frukost är det bara att sätta igång... Jag ska vara brutal och verkligen kasta allt jag inte behöver. Det kommer att bli som att födas på nytt... har jag tänkt mig.


Annars ska vi även försöka få iväg vårt uppfödarprov idag. Det är bara några frågor kvar för mig men sonen har en hel del kvar. Jag vill verkligen skicka det innan vi åker till stugan. Ja, det är det också, vi åker på torsdag. Det är en hel del planerande när man ska iväg och bo primitivt i två veckor med alla djur. Det ska packas, tvättas och matplaneras i detalj... ja, det är detta som är den lilla haken med våra sommaräventyr. Jag måste även styra upp lite marsvinsungebokningar innan vi åker, det är några på gång nu.


I går "sommrade" vi riktigt ordentligt. Pizzapicknick utomhus sen var vi i vid Vårdsätra badet hela eftermiddagen och kvällen och badade. Jag kom i och simmade omkring riktigt duktigt, jag är stolt för värre badkruka än mig får man leta efter!

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards