Direktlänk till inlägg 18 oktober 2008

Att gå under stegar, krossa speglar och möta svarta katter

Av gisela jansson - 18 oktober 2008 10:22

Undrar hur många speglar jag krossat hur många stegar jag gått under och hur många vackra svarta katter som korsat min väg på sista tiden. Det måste vara massor, sån otur som jag har. Mina stackars djur är en sorglig samling just nu. Marsvinen Arthur och Nougat är nog bra nu, men inte de andra.


Precis som jag misstänkte verkar Sveas sår ha slutit sig för snabbt och det fanns bakterier kvar där inne för nu svullnar det igen och börjar göra ont. Hon får nog följa med Alecto och Tiana till veterinären på måndag.


H och jag var en liten sväng till macken igår för att köpa ostbågar. Nougat var lös i lägenheten han älskar att springa runt och brukar aldrig ställa till med något, så vi lät honom vara ute. Det skulle vi inte gjort för när vi kom hem var det en slåssboll i Fenrir och Urvons bur. Nougat var på besök. Urvon och Fenrir har aldrig kommit på tanken att rymma ur sin bur, men för den överspänstiga busen Nougat var det hur lätt som helst att ta sig in i den. Skador? Ja naturligtvis. Urvon har ett litet jack i hakan, Nougat en rispa på nosen dessa blesyrer är väl inte så farliga. Det är väl inte Fenrirs sönderbitna öra heller men han är en snygging och jag trodde att han hade en utställningskarriär framför sig, det är ju rätt stekt nu. Till salu är han och hans vackra yttre var mitt bästa försäljningsknep. Hade hoppats på att få honom såld på Kallhällutställningen, nu vet jag inte om örat hinner bli helt läkt så han kan åka dit, det borde hinna läka men med min tur just nu... Ja och nu har jag tre sår till att pyssla om. Men jag är ändå glad att det inte blev värre än så här.


Och sonen är förkyld och har ont i magen. Alla på hans skola är sjuka säger han. Ingen simträning idag, imorgon skulle han tävla det är väl tveksamt om det blir något av med det, han är besviken.


Ja jag har aldrig varit med om mer otur och ohälsa i mitt liv, det är så många små katastrofer hela tiden, det tar aldrig slut. Undrar vad jag har att vänta.


Hej Lotta, kul vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards