Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Rastvakterna då, fikade dom?

Av gisela jansson - 21 oktober 2008 00:07

Storbråket på sonens skola och det tillfälliga försvinnandet av en kille i Hs klass orskade en storm av telefonsamtal i går kväll. Det som hände var också mycket märkligt och skrämmande. Det var alltså några killar i sexan, tolvåringar som gav sig på några småisar i sexårs! Varför? Vilka konstiga barn som vill slå på små barn. Min son, eller vi kan kalla honom hjälten gick i mellan. Han fick rejält med stryk, fläskläpp och slag i magen och på ryggen. Hans kompisar gick in och skyddade sin hjälte och det blev ett rejält gängslagsmål mellan de killarna i sexan och Hs kompisar i femman.


Men det konstigaste av allt, var att allt detta skedde mitt på skolgården, men inga vuxna märker någonting! De ska ju ha rastvakter, hade de gått in och fikat? Var fanns de?


Jag vill att mitt barn ska känna sig trygg i skolan. Men igår när A en av Hs kompisar inte kom hem som han borde, blev H utom sig av oro. Han trodde att L-den elake och brutale hade fått tag i honom och som han sa "gjort något". Det känns minst sagt olustigt. Även om jag fick ett brev från läraren där han lovade att ta tag i saken, känns det otryggt.


Svea är fortfarande lite groggy efter sövningen och har kännts kall. Vi har mickrat en handduk i omgångar och lagt om henne. Jag mickrade för länge en gång, så nu luktar det brand rök här... Hon har ätit och bara kräkts lite. Nu sover hon i min loftsäng brevid Sigrid och verkar ha fått upp kroppsvärmen. Nu ska jag snart klättra upp dit och sova med katterna. God natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards