Direktlänk till inlägg 16 juni 2009

Men snälla ni vad ni skriker!

Av gisela jansson - 16 juni 2009 09:17

Jag har legat och såsat och sovit till tio flera mornar nu, vet inte när jag gjorde det sist, skönt! Men idag klev jag upp halv åtta. Det var helt omöjligt att sova. Marsvinen för ett förfärligt liv! Kärleksparen låter, Uffe och/eller Nougat purrar högt och frun eller om det är båda fruarna sjunger högt sin protestsång. Men det var inte det värsta, det är de hjärtskärande skriken från småflickorna Luckybucket och Zezima som fick mig upp ur sängen.


Stackars mina små söta flickor de är så rädda för hemska häxorna Episkey och Poppy. Som de skrek förväntade jag mig piercade öron och utsnachade ögon men inte en skråma kan jag se på dem. Det är psykisk terror mina häxor ängnar sig åt. Jag tror att Poppy och Piskan har jätteroligt när de skräms! De verkar jobba ihop. Med rest ragg, bara det, inga skallrande tänder tränger de in någon av flickorna i ett hörn, så står de bara där och ser hotfulla ut medans den lilla gallskriker ut sin ångest. Så elakt!


Hoppas verkligen att de slutar med dessa dumheter snart. Jag har ju stora burar för att jag vill ha stora grupper honor tillsammans. Då får de faktiskt vara snälla, så mattes planer funkar!

 
 
Natalia

Natalia

16 juni 2009 23:32

Ja, för mig var det innan att antingen är det total katastrof och det går åt pipan (m a o ingen överlevde) eller så är allt fantastiskt, ironiskt nog har jag inte funderat över ett mellanting, när allt går sådär halvbra. Men jag är jätteglad åt de två små, och att det blev en HONA! En tuff sådan! :) Hur går det för dina småttingar?

http://hellopiggy.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards