Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Lång to do lista

Av gisela jansson - 21 september 2009 08:27

Klonken och Daniel bor i en komplimentback i total harmoni det ser ut som de varit vänner i åratal fast de flyttade ihop i går. Kingsly och Fenrir däremot sitter kvar i sin hage i hallen. Ibland är det lugnt som nu men då och då hör man skallerormar och rejäla bataljer. De vet nog inte riktigt hur deras rangordning ska vara. Kingsly kanske borde ha suttit själv lite längre innan sammanslagningen för jag tror att han har i sig nu att han är ranghögst. Jag vill ju att Fenrir ska ta befälet det är nog den hållbaraste konstillationen. De ska få ytterligare lite tid i hagen innan jag vågar sätta dem i en liten bur. Kanske de får bo i en stor bur i burskåpet så James och Krake får komplimentburen för jag törs nog inte sätta ihop Fenrir och Kingsly i en liten komplimentback. Ja det är ett stök men det är ju också mycket spännande att studera deras samspel. Det gäller att ha is i magen...


Ja idag har jag lite att göra... Ska först och främst fota några skulpturer och uppdatera mitt CV som ska skickas till kommunens konstinköpare. Kanske finns ett jobb pågång till mig. Det ska tillverkas betongsuggor som ska stå i Uppsalatrafiken naturligtvis ska de föreställa Pelle Svanslös. Eftersom jag gör djurskulpturer är jag en kandidat till uppgiften. Det är ju kul med ett sånt jobb men jag har en sådan extrem fobi mot alla de där läskiga pengahanteringarna som följer med ett sådant uppdrag. Jag måste ju då deklarera som företagare och det får mig att kallsvättas och ger mig andnöd bara jag tänker på det. Jag vet att man ska ta tag i sina fobier men jag är så fruktansvärt rädd... 


Sen är det en massa annat pyssel som måste fixas idag. Får lov att gå till optikern och be om en skruv till glasögonen för det är inte så snyggt att springa omkring med ståltråd i ansiktet. Mina glasögon tappade ju en skruv i våras men då tänkte jag att jag skulle ju ändå skaffa nya snart så reserverna åkte fram. Hela sommaren har jag sprungit omkring med världens tråkigaste reservglasögon och i lördags gick de också sönder på samma sätt... Får ta med mig båda patienterna till optikern. Medans de lagas kan jag väl kosta på mig att spana på nya bågar...


Om nu Kingsly och Fenrir ska flytta in i stora buren är det idag jag borde byta vaxdukar i stora burskåpet. Oj vad dax det är, trasiga och äckliga är de det känns ju kul att få fräscha upp burskåpet. Ända till Bauhaus ska jag cykla då, har kommit på att det är bästa stället att handla vaxduk på i denna stad. Än en gång ångrar jag mig att jag inte satte in rejäla täckande plastmattor i burarna.


Jaha som vanligt hinner jag inte jobba i min atelje idag heller...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards