Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Tuppen

Av gisela jansson - 6 november 2009 08:32

Zezima är som sin mamma Alecto väldigt dominant till sin läggning. När hon bodde med Poppy och Episkey som inte heller är några mesproppar och mycket äldre fick hon huka sig och bara dominera över syrran Luckybucket men nu när hon bor med Galatea lever hon ut sina domonansfasoner. Stackars dräktiga Galatea som verkligen får akta sig för det lilla vita yrvädret som jagar henne runt runt i buren. Tur att Uffe också bor där, han tar sin ledarhaneroll på fullt allvar och tuktar till Zezima när hon är allt för elak mot Galatea. Det är jättespännande att se hur han agerar tupp. Hoppas bara det inte är för stressande för Galatea så det blir problem med dräktigheten och hoppas det börjar lugna sig snart.


Nu sitter jag här och väntar på lite dagsljus så jag kan fota fantastiska och säljande bilder på mina fina till salu grisar så jag kan lägga ut Blocket annonsen jag tjatat om. Hoppas jag förstår hur man gör, har inte lagt ut en annons där förut. Jag har knappt tittat på blocket det senaste året jag blir så knäckt av alla kattannonserna. Bilderna är nog rätt viktiga själv blir jag jätteirriterad på suddiga mobilbilder i annonser. Texten är också viktig nu gäller det att få alla med fördomen att marsvinshanar inte kan leva ihop att förstå att det kan de visst det! Möjligen är det onödigt att vänta längre på ljuset, det kanske inte blir ljust idag, sånt väder liksom!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards