Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Sparkelispark

Av gisela jansson - 2 november 2009 11:49

För ett par dagar sedan kände jag äntligen de första små kickarna i Galateas mage. Kullen kommer inte som beräknat den 14/11 jag såg den parningen. Troligen tog det parningen efter som jag helt missade trots att jag höll koll just då, i så fall kommer kullen i nästa månadsskifte. Spännande! Hon är lite fet Galatea och bör snarast flytta till en större bur så hon kan motionera mera.


Jag hade ju planerat stora flyttkalaset när vi kom hem efter Kallhäll men mina planer byggde på mina naiva drömmar om att ha lyckats sålt alla unghanarna så nu måste jag tänka om och ge det lite tid så det blir exakt rätt. Den enda förändringen jag gjorde igår kväll var att sätta in Luckybucket till Nougat eftersom han blivit ensam sen sonen sålts. Jag tror verkligen på denna kombination Luckybucket och Nougat måste ju få fantastiska barn! I kväll ska jag försöka att sätta ihop Klonken och Krake för att sedan sälja dem ihop som kompispar om det funkar sätter jag ihop Alecto med James så snart som möjligt. Ja det är fler som ska flytta lite hit och dit vi får se hur det blir till slut. Vad jag bestämt mig för nu är iallafall att lägga ut de fyra salu killarna på Blocket.

 
 
calle

calle

2 november 2009 13:57

Laäs föregående txt.
Angående misären å alienationen på Coop..

SOM JAG TYCKER; Kommunismen som praktik, vängrupper på arbetsplatser t.ex är ju inte beroende av ett vänsterbegrepp för sin praktik t.ex utan den föds ur gemenskapen och klassmotsätningarna i ens vardag och ofta så identifierar man sig inte heller som vänster eller som politisk överhuvudtaget. Bygga en gemenskap på klassintressen istället för slogans och ideologier.
Fördelen med vängrupper i är att det inte är något abstrakt framtid och indirekt en fråga som man kan vara mer eller mindre teoretiskt intresserad av. ja menar flamsar man med sina arbetskamrater på jobbet och ev stjäl ur lagret eller kassan tillsammans så skapar dels en gemenskap t.ex och dessutom så förbättrar man ju sin tillvaro här och nu (på stora onda företag). "Motarbetaren" gav ut ett nummer om vården där de hade ett rätt intressant perspektiv på dessa småstölder och annan kamp om brödsmulorna i vår vardag. Att det är som en vulkan som puttrar. när det sen uppstår en allvarligare konflikt, strejk eller liknande, så har man redan skapat ett tjitt(eller vad det heter... sånt man använder för att sätta ihop saker när man bygger) som svetsat ihop gruppen och ett informellt nätverk bortom facket m.m

Ta i danmark t.ex där några utländska arbetare inte fick ut sin lön på en arbetplats. genast gick deras danska kamrater till förrådet och slog sönder material för hundratusentals kronor. Företaget, som visste sitt eget bästa, såg till att de utländska kamraterna fick lös sina pengar illa kvickt.

http://callesmat.bloggplatsen.se

 
calle

calle

2 november 2009 14:04

http://www.maska.nu/

det är VÄRLDEN som formar idéerna, inte tvärtom!

http://callesmat.bloggplatsen.se

 
calle

calle

2 november 2009 14:54

Jag tycker Ni ska gå ihop er och protestera i handling , inte i ord, mot den där jävlka skit-coop som jag får ont i magen av varje gång jag är i närheten av. grejen med kvitton på lunch te x - om tillräckligt många struntar i att spara kvitton går det att komma undan med jävlit mycket ifråga om matlåda. Det e bara tomma hot från chefer att de ska kolla kvitton á la store bror. det går att smita med jävlit mycket om man är överens, sen skyller alla bara ifrån sig. De "gamla" backar upp de nya osv...

http://callesmat.bloggplatsen.se

 
calle

calle

2 november 2009 15:02

http://frigan.wordpress.com/

det finns ingen anledning till svält å fattigdom- dete bara taskig fördelning=verklig stöld

http://callesmat.bloggplatsen.se

 
calle

calle

2 november 2009 17:52

en sista grej jag kan relatera till mataffären http://kampatillsammans.wordpress.com/2008/01/06/att-steka-hamburgare/

...särskilt nästan längst ned- Att känna sin chef

http://callesmat.bloggplatsen.se

 
calle

calle

2 november 2009 21:59

OJ vad jag tog i jag måste varit full!?!?!

http://callesmat.bloggplatsen.se

 
calle

calle

5 november 2009 13:19

det här förklarar allt! De första 10 sidorna mest. Fast i serieform.
Du behöver acrobat reader (brukar finnas i win, annars gratis ladda ned) - http://www.polkagris.nu/agpk/wcpw_svenska.pdf

http://callesmat.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gisela jansson - 4 mars 2015 16:11

Om någon undrade hur det gick med kattungarna Tommy och Annika så gick det bra. Annika heter numera Selma och bor på landet med en husse och en matte som älskar henne och dyrkar henne som en katt förtjänar. Tommy... ja hoppsan det blev lite kärlek. H...

Av gisela jansson - 4 mars 2015 15:45

I torsdags morse födde Eulalia sina ungar. På morgonen hittade jag två stora präktiga chocolate magpieflickor en pyttig chocolate magpieflicka och en liten svag och ämlig de white pojke. Glad över de båda större flickorna och orolig över de båda mind...

Av gisela jansson - 22 februari 2015 10:44

I morse hade Tuvstarr fått sin kull. Tre stora bjässar till söner. En av dem ser ut att vara lilac magpie. Liten risk att han är magpie fox som mamma vi får se. De är underbara! Pigga stora rörliga och söta som socker.             ...

Av gisela jansson - 20 februari 2015 10:52

Det var ett halvår sen jag skrev här. Har ingen aning om varför det blivit så faktiskt. har inte saknat att skriva här tills nyligen. Mycket har hänt och jag antar att jag inte riktigt haft tiden.    Liten kort resumé. det kommer mera. * Tre ka...

Av gisela jansson - 9 augusti 2014 22:56

Ibland händer saker man inte riktigt räknat med. Kortfattat en livräddningsaktion som utvecklades till kärlek. Tommy och Annika kom till mig för några veckor sedan. Annika har hittat ett nytt fantastiskt hem. Jag tycker två katter är lagom många men ...

Presentation

Omröstning

Gillar du marsvinsutställninger?
 Ja
 Nej

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards